سبد خرید 0

ضرورت خرید پارکت لمینت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 27 آذر 1399 در ساعت 12 : 50 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

احتمالا خیلی از شما نام پارکت لمینت به گوشتان خورده است. برای آنهایی که این نام را نشنیده اند باید گفت که پارکت لمینت یک پوشش چند لایه است که از آن برای کف سازی استفاده می شود.این پوشش، کف ساختمان را می پوشاند و باعث زیبایی آن می شود و در عین حال مزایای بسیار دیگری هم دارد که  ما در این مقاله به آنها می پردازیم.

ساختار پارکت لمینت

پارکت لمینت که نوعی کفپوش است از موادی با نام HDF ساخته شده است. حتما همه شما نام MDF را شنیده اید که در ساخت کابینت آشپزخانه کاربرد زیادی دارد. MDF مخفف عبارت Medium Density Fiberboard است (تخته فیبری با چگالی متوسط) . HDF اما مخفف   High Density Fiberboard است که جز فراورده های چوبی محسوب می شود و در واقع نوعی تخته فیبر است که به روش خشک تولید می گردد و دارای چگالی بالایی است.

پارکت لمینت از 4 قسمت اصلی تشکیل شده است:

1.لایه پوششی: این لایه، لایه رویی پارکت لمینت است و وظیفه آن محافظت از پارکت لمینت در برابر ضربه و رطوبت را دارد.

2.کلیک: این قسمت باعث می شود تا به خوبی هر پارکت به دیگری چفت شود و در نتیجه شما نیازی به استفاده از چسب و میخ نداشته باشید. این یکی از مزایای پارکت لمینت است که جلوتر به آن خواهیم پرداخت.

3.لایه طرح: این لایه توسط دستگاه های پیشرفته چاپ می شود و به مغز HDF لمینت می شود. این لایه در واقع همان چیزی است که باعث تنوع در طرح پارکت لمینت ها می شود. 

4.مغز HDF: این لایه، لایه اصلی کفپوش لمینت است و از HDF ساخته شده است که بالاتر گفته شد که تخته فیبری با چگالی بالا می باشد.

ضرورت خرید پارکت لمینت در چیست؟

اما سوالی که شما ممکن است بپرسید این است که این نوع کفپوش چه مزیتی نسبت به سرامیک یا دیگر کفپوش ها دارد. ما در زیر این مزیت ها را ذکر کرده ایم:

1.تنوع طرح و رنگ:

این کفپوش دارای طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی است و شما می توانید طبق سلیقه ای خود و متناسب با نوع محیط، طرحی مناسب از پارکت لمینت را انتخاب کنید. تنوع طرح و رنگ در این محصول باعث می شود تا کار طراحی داخلی و دکوراسیون بهتر انجام شود. جالب است بدانید که این کفپوش دارای طرح های سه بعدی است که در نوع خود می تواند بسیار جالب باشد. طرح های متنوع پارکت لمینت باعث شده است تا استفاده از این محصول روز به روز بیشتر شود و بر طرفداران آن افزوده شود.

2.دوام و عمر بالا:

هیچ کس دوست ندارد تا کفپوشی را استفاده کند و آن محصول در مدت زمان کوتاهی از دچار فرسودگی شود. پارکت لمینت همان گونه که در بالاتر گفته شد از چوب فشرده با چگالی بالا ساخته شده است و به همین دلیل دوام بالایی دارند و به راحتی بر اثر خوردگی، فشار یا ضربه از بین نمی روند و در مقابل گرما، ساییدگی ، نور آفتاب و سرما بسیار مقاوم هستند.

شما می توانید با خرید پارکت لمینت و استفاده از آن در خانه یا محیط کاری خود به خوبی در هزینه های خود صرفه جویی کنید چون این محصول دارای دوام بسیار خوبی است و تا مدتها سالم و صحیح باقی می ماند. این یکی از مهم ترین مزیت های پارکت لمینت است.یادتان باشد که هنگام خرید این محصول، حتما به بحث ضریب سایش آن توجه کنید تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

3.بهداشتی بودن:

یکی از نکاتی که همیشه در انتخاب کفپوش برای افراد اهمیت دارد بهداشتی و راحتی کار تمیز کردن آن است . اگر دوست دارید تا هنگام تمیز کردن کف خانه خود کار راحتی داشته باشید و در کمترین زمان آن را تمیز کنید پس پارکت لمینت گزینه بسیار خوبی است. شما می توانید کفپوش پارکت لمینت را به راحتی و سریع تمیز کنید و در عین حال این کفپوش بسیار بهداشتی می باشد چون این کفپوش در برابر رطوبت و  آب مقاومت بالایی دارد. این ویژگی باعث می شود تا قارچ و باکتری روی آن رشد نکنند.

با شوینده های مخصوص پارکت، شما می توانید به سرعت این کفپوش را تمیز کنید و به کارهای دیگر خود برسید.

4.نصب سریع و آسان

در بالاتر و در هنگام تشریح ساختار پارکت لمینت توضیح داده شد که توسط بخش کلیک، شما می توانید تایل های پارکت را به همدیگر متصل کنید و در سریع ترین زمان ممکن، کف خانه را پارکت کنید. البته دقت داشته باشید که برای نصب این پارکت حتما از افراد متخصص استفاده کنید تا به بهترین شکل، این پارکت را برای شما در کف خانه تان نصب کنند.

5.قیمت بسیار مناسب:

برای خیلی ها یکی از مهم ترین فاکتورها، هزینه یک محصول و مقرون به صرفه بودن آن است. باید گفت که پارکت لمینت با توجه با دوامی که دارد بسیار مقرون به صرفه است و می تواند هزینه های شما را بسیار کاهش دهد. نکته جالبی که در این میان وجود دارد این است که اگر شما در خانه ای اجاره ای زندگی می کنید و یا می خواهید از خانه خود نقل مکان کنید می توانید به راحتی پارکت را باز کنید و آن را در مکان جدید دوباره نصب کنید. بنابراین همان گونه که مشاهده می کنید این کفپوش گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که مواظب جیب خود هستند.

نتیجه گیری

پارکت لمینت برای آنهایی که می خواهند کف خانه خود را با پوششی زیبا، متنوع و بهداشتی بپوشانند گزینه ای عالی است.

این پارکت از مواد چوبی با چگالی بالا ساخته شده است و بنابراین استحکامی بالا و عمری طولانی دارد و کار نصب آن نیز بسیار راحت است. کافی است تا قطعات این پارکت ها در هم قفل و چفت شوند و پارکت نصب شود.

لمینت پارکت در برابر گرما، سرما، نور و ضربه مقاوم است و و از لحاظ قیمت بسیار مقرون به صرفه است. شما می توانید با خرید آن فضای خانه خود را زیبا کنید چون دارای طرح های متنوعی است و از آن سو در هزینه های خود نیز صرفه جویی کنید. فرصت لذت بردن از این انتخاب را از دست ندهید.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()